Wednesday, December 23, 2009

Cek mata

Suatu hari aku ke hospital untuk pemeriksaan lanjutan...ketika menunggu giliran untuk dipanggil aku terpandangkan seorang lelaki yang lebih kurang berusia dalam linkungan 30an menyorong kerusi roda yg diduduki oleh seorang perempuan yang agak berusia.

Seorang pembantu hospital yang kebetulan lalu disitu berhenti....dan terjadi la dialog ini...

Pembantu Hospital: Ini kenapa ni bang...(sambil melihat atas dan bawah kearah perempuan tersebut)

Pemuda : Hm...tak ada apa-apa...

Pembantu hospital: Habis....kenapa datang ni..?

Pemuda : oooo...nak buat pemeriksaan mata mak saya ni

Pembantu hospital: ooo...

Pemuda : Tanya sikit bole?

Pembantu hospital: Apa die bang...

Pemuda : mm..ada x cara lain nak periksa mata ni...

Pembantu hospital: Macam biasa lah bang ..tgk abjad tu je la...kenapa?

Pemuda : Tu yang jadi masalah ni...(sambil mengurut tengkuk)

Pembantu hospital: Mengerut kening....

Pemuda : mmm...mak saya ni tau baca sampai c je.....lepas tu die x tau dah....

Pembantu Hospital: La.....(tersengih kambing..)

Aku :

No comments:

Post a Comment